Differentiëren in de praktijk: Convergent differentiëren met coöperatieve werkvormen

Je bent nog niet ingelogd, log in of registreer om in te schrijven.

Bij het convergent differentiëren maken we gebruik van de diversiteit in de groep om aan eenzelfde doel te werken. Zo houden we verbondenheid in de groep en blijft het als leerkracht haalbaar om tegemoet te komen aan de noden van de verschillende leerlingen.

Bij het 'Gestructureerd Coöperatief Leren' is de levendige interactie tussen de leerlingen over leerstofinhoud een integraal onderdeel van het leerproces. De didactische structuren zorgen ervoor dat alle leerlingen meedoen, aanspreekbaar gesteld worden voor hun bijdragen en voor wat ze leren, optimaal betrokken zijn bij de les en samenwerken om gezamenlijke doelen van de groep te bereiken. Het werken met coöperatieve leerstrategieën bevordert de sociale vaardigheden, de communicatieve vaardigheden en het creatief denken. Het leidt tot positieve resultaten voor leerlingen van verschillende leeftijden, culturen en leerstijlen.

De eerste sessie geeft je een snelle blik op wat 'Gestructureerd Coöperatief Leren' inhoudt. De inhoud van de volgende sessies bepalen we naargelang de noden in samenspraak met de andere deelnemers.

Vorm: 
Collegagroep
Niveau: 
Lager
Doelgroep: 
Startende leerkrachten
Leerkrachten
Thema's: 
Differentiëren
Werkvormen: 

Interactieve werkvormen

Plaats: 

Opleidingscentrum Campus Prins Filip
Campus Prins Filip
Jubileumlaan 217c
9000 Gent

Data: 
vrijdag 26/01/2018 - 9.00 tot 12.00
donderdag 22/02/2018 - 9.00 tot 12.00
vrijdag 16/03/2018 - 9.00 tot 12.00
Prijs: 

Deelname aan de collegagroep is gratis

Vereiste voorkennis: 

Geen voorkennis.

Contactpersoon - intern: 
© Stad Gent 2017
PBSOG
Keizer Karelstraat 1 (6de verdiep),9000 Gent,
tel. 09/268 24 48​, e-mail pbsog@stad.gent